انتخابات

شاخص تولید شرکت های صنعتی بورس، در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

تولید خودرو یک‌ماهه ۵۲هزار دستگاه زیاد شد

به گزارش قدس آنلاین بر اساس محاسبات مرکز پژوهش‌های مجلس، شاخص تولید شرکت های صنعتی بورس، در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۱.۸ درصد افزایش یافته است. در همین دوره شاخص فروش شرکت های صنعتی بورس ۷ دهم درصد رشد را تجربه کرده است. شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورس در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به فروردین امسال با افزایش ۲۶.۶ درصدی مواجه شده، و شاخص فروش این صنایع در اردیبهشت امسال نسبت به فروردین سال جاری ۴۲.۲ درصد رشد داشته است.

خودرو ,

روند تولید صنعت فلزات

بر اساس این گزارش، مجموع تولید شرکت‌های بورسی فعال در صنعت فلزات اساسی هم از مرز ۵ میلیون تن فراتر رفته است. در صنعت استخراج کانی‌های فلزی نیز میزان تولید به ۱۵ میلیون تن رسیده است. در اردیبهشت امسال تولید فلزات نسبت به فروردین ماه ۱۲.۹ درصد و نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ معادل ۶.۲ درصد رشد کرده است. صنایع فلزی به لحاظ فروش هم در اردیبهشت امسال نسبت به فروردین ماه با رشد ۵۰.۹ درصدی مواجه شده‌اند. میزان فروش این صنایع نسبت به اردیبهشت پارسال ۱۶.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

روند تولید و فروش خودروسازان

طبق محاسبات انجام شده مجموع تیراژ تولید خودرو در ۲ ماه نخست امسال به مرز ۱۵۰ هزار دستگاه رسیده است. میزان تولید صنایع خودروساز فعال در بازارسرمایه در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نسبت به فروردین ماه امسال ۹۶.۸ درصد رشد کرده، در همین دوره میزان فروش خودروسازان بورسی معادل ۱۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد. تولید این صنایع در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت پارسال ۹ درصد کاهش یافته است.

عملکرد صنایع شیمیایی

در صنعت محصولات شیمیایی نیز میزان تولید به ۸ میلیون تن نزدیک شده است. طبق این گزارش، در اردیبهشت امسال هر چند شاخص تولید صنایع شیمیایی بورسی نسبت به فروردین ماه ۸.۸ درصد کاهش یافته اما این صنایع به لحاظ شاخص فروش ۵.۱ درصد رشد را تجربه کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.